
 

 

 

 

 

 

 

 

 

საქართველოს 2017 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების 

მედიაში გაშუქების კვლევა 
 
 

 

სატელევიზიო ახალი ამბების მედიამონიტორინგის 

შუალედური ანგარიში 
 
 

 

19 ივნისი - 8 ოქტომბერი 

 
 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

წინამდებარე ანგარიში მომზადებული და გამოცემულია საქართველოს ჟურნალისტური 

ეთიკის ქარტიის მიერ ევროკავშირისა (EU) და გაეროს განვითარების პროგრამის (UNDP) 

ხელშეწყობით. ანგარიშის შინაარსზე პასუხისმგებელია მხოლოდ საქართველოს 

ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია და მისი შინაარსის აღქმა ევროკავშირისა (EU) და გაეროს 

განვითარების პროგრამის (UNDP) პოზიციად დაუშვებელია. 

 

 

 

 

თბილისი, 2017 



2 of 28 
 

პროექტის შესახებ 

2017 წლის ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნებთან დაკავშირებით „საქართველოს 

ჟურნალისტური ეთიკის ქარტია“ ატარებს მედიამონიტორინგს ევროკავშირისა და გაეროს 

განვითარების პროგრამის მიერ დაფინანსებული პროექტის „2017 წლის ადგილობრივი 

თვითმმართველობის არჩევნების მედიაში გაშუქების კვლევა“ ფარგლებში. 

მონიტორები აკვირდებიან 14 სატელევიზიო არხის საუკეთესო საეთერო დროს - (პრაიმ ტაიმში) 

გასულ საზოგადოებრივ-პოლიტიკური ტოქშოუებს და საინფორმაციო გამოშვების იმ ნაწილს, 

სადაც რესპონდენტებთან ათ წუთზე მეტი ქრონომეტრაჟის ინტერვიუს სთავაზობენ 

მაყურებელს. მონიტორინგი ხორციელდება შემდეგ სატელევიზიო არხებზე: საზოგადოებრივი 

მაუწყებელი, რუსთავი 2, იმედი, პირველი, ობიექტივი, აჭარის ტელევიზია, ტელეარხი 25, 

რიონი, გურჯაანი, გურია, ქვემო ქართლი, თრიალეთი, ოდიში, მეცხრე არხი. სამონიტორინგო 

ტელევიზიებიდან ხუთი მთელი ქვეყნის მასშტაბით მაუწყებლობს, ცხრა კი - რეგიონებში.  

წინამდებარე ანგარიში ასახავს 19 ივნისი - 8 ოქტომბრის პერიოდში გასული გადაცემების 

ანალიზს. 

მონიტორინგის მეთოდოლოგია 

ტელევიზიების წინასაარჩევნო მედია მონიტორინგი მოიცავს რაოდენობრივ და თვისებრივ 

კომპონენტებს. რაოდენობრივში შედის სუბიექტებისთვის დათმობილი დრო, პირდაპირი და 

ირიბი საუბარი და გაშუქების ტონი. თვისებრივი მონიტორინგის კომპონენტები კი არის: 

ბალანსი, სიზუსტე, ფაქტებზე დაფუძნებული გაშუქება, კადრებით და მუსიკით 

მანიპულირება. 

გაშუქების ტონი ენიჭება სუბიექტს მაშინ, როცა მასზე საუბრობენ ირიბად და ასევე მაშინ, 

როდესაც ის თვითონ საუბრობს საკუთარ თავზე, სხვა სუბიექტებზე ან ზოგად საკითხებზე. 

დიაგრამებზე ნაჩვენებია ტონის სამი კატეგორია: დადებითი (მწვანე), ნეიტრალური (ყვითელი) 

და უარყოფითი (წითელი). როდესაც ითვლება სუბიექტისთვის დათმობილი დრო, იქვე ხდება 

დათმობილი დროის ტონის შეფასება. ყურადღება ექცევა როგორც ჟურნალისტის ან 

რესპონდენტის ტექსტს, ასევე სიუჟეტის მთლიან კონტექსტს. 

თვისებრივად მონიტორინგის დროს ყურადღება ექცევა ბალანსს ანუ რამდენად არის 

სიუჟეტებში წარმოდგენილი გაშუქებული საკითხის გარშემო რამდენიმე განსხვავებული 

მოსაზრება. ასევე სიზუსტეს, რომლის შესაფასებლადაც მონიტორი აკვირდება, თუ რამდენად 

შესაბამისია ერთმანეთთან ჟურნალისტის დასკვნა და სიუჟეტში გამოყენებული მასალები 

(კადრები, რესპონდენტების კომენტარები). 

 

 



3 of 28 
 

ძირითადი ტენდენციები:  

• დათმობილი დროის მიხედვით, ყველა არხის მონაცემებით, ყველაზე მეტად 

ადგილობრივი და ცენტრალური მთავრობები გაშუქდა. 

• ადგილობრივი ხელისუფლება ყველაზე დადებითად ტვ გურიას ეთერში გაშუქდა, 

მისთვის დათმობილი დროის 19%-ით. ყველაზე უარყოფითად ადგილობრივი 

ხელისუფლება რუსთავი 2-ის ეთერში გაშუქდა, დათმობილი დროის 49%-ით. 

• ცენტრალური მთავრობა ყველაზე დადებითად ტელეკომპანია გურჯაანის ეთერში 

გაშუქდა (29%), ყველაზე უარყოფითად - რუსთავი 2-ის ეთერში (46%) 

• პარტიებს შორის ყველაზე მეტი დრო ჯამში ქართულ ოცნებას დაეთმო. მომდევნო 

ადგილებზეა ნაციონალური მოძრაობა და ევროპული საქართველო. 

• ქართული ოცნება ყველაზე დადებითად ტელეკომპანია გურჯაანის ეთერში გაშუქდა 

(24%), ყველაზე უარყოფითად კი რუსთავი 2-ის ეთერში (40%) 

• ნაციონალური მოძრაობასაც ყველაზე დადებითი გაშუქება გურჯაანის ეთერში 

ჰქონდა (30%), ყველაზე უარყოფითი კი - ობიექტივის ეთერში  (66%). 

• თუ სხვა არხები ყველაზე მეტად აშუქებდნენ ცენტრალურ და ადგილობრივ 

მთავრობებს და ორ ძირითად პარტიას (ნაციონალური მოძრაობა, ქართული ოცნება)  

ტელეკომპანია ობიექტივი ერთადერთი არხია, სადაც დათმობილი დროის 

მიხედვით მე-2 ადგილზეა პატრიოტთა ალიანსი (ოდნავ ნაკლები დრო დაეთმო, 

ვიდრე ქართულ ოცნებას). ყველაზე მეტი დადებითი გაშუქებაც ობიექტივის ეთერში 

პატრიოტთა ალიანსს აქვს. (9%) 

• ადგილობრივი და ცენტრალური ხელისუფლებისადმი ყველაზე მეტი კრიტიკული 

ტონი რუსთავი 2-ს აქვს, კრიტიკული სიუჟეტები ხელისუფლების მიმართ ყველაზე 

ხშირად ამ არხის ეთერში გადის. 

• თუმცა რუსთავი 2 აშკარა სიმპატიას ამჟღავნებს ნაციონალური მოძრაობის და მისი 

მერობის კანდიდატის მიმართ. 

• ხელისუფლების მიმართ რბილი, არა მოდარაჯე პოზიციით ხასიათდება 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის 1 არხი და ტელეკომპანია იმედი.  

• ეთიკური პრინციპების დაცვითა და მიუკერძოებულობით გამორჩეულია აჭარის 

საზოგადოებრივი მაუწყებელი. 

• პატრიოტთა ალიანსის სასარგებლოდ მიკერძოებული გაშუქებით გამოირჩევა 

ტელეკომპანია ობიექტივი. 

• წინა წელთან შედარებით, სიძულვილის ენის და შეუსაბამო ტერმინოლოგიის 

საინფორმაციო გამოშვებებში ტირაჟირება კიდევ უფრო ნაკლებია.  

• ობიექტივი ერთადერთი არხია, სადაც ეთერში ქსენოფობიური შინაარსის შემცველი 

მასალა დაფიქსირდა. 

• წინა წლის მონიტორინგის მსგავსად თითქმის ყველა არხზე პრობლემად რჩება 

სიღრმისეული, მოკვლევითი სიუჟეტების სიმცირე, რომლებიც დაკავშირებული 

იქნება საარჩევნო თემატიკასთან და ამომრჩეველს მეტად დაეხმარება 

ინფორმირებული არჩევანის გაკეთებაში. 

• წინა წელთან შედარებით შემცირებულია გონივრული ბალანსის დარღვევის 

ფაქტები, თუმცა ე.წ. კადრ სინქრონებში ისევ რჩება ბალანსის დაცვის პრობლემა. 



4 of 28 
 

• რეგიონულ არხებში გამოიკვეთა საინფორმაციო გამოშვებების რეგულარულობის 

პრობლემა. ზოგიერთ არხზე გამოშვებები დაუდგენელი გრაფიკით გადიოდა 

ეთერში. იყო რამდენიმე დღიანი წყვეტებიც. 

• რეგიონული არხების ნაწილი ხშირად იყენებს სამთავრობო უწყებების პრეს-

სამსახურების მომზადებულ მასალებს, მათ წარმომავლობაზე ნათლად მითითების 

გარეშე. 

• რამდენიმე რეგიონული არხის საინფორმაციო გამოშვებაში დაფიქსირდა სარეკლამო 

შინაარსის შემცველი სიუჟეტები, რაც დაუშვებელია. 

• რეგიონულ არხებს აქვთ ტექნიკური პრობლემები - ხმის და კადრების ხარისხი 

დაბალია, ტიტრების არარსებობა ზოგიერთი ტელევიზიის მოუგვარებელი 

პრობლემაა. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



5 of 28 
 

1 არხი 

რაოდენობრივი შედეგები 

 

სამონიტორინგო პერიოდში მონიტორები აკვირდებოდენენ,  პირველი  არხის მთავარ 

საინფორმაციო გამოშვებას - მოამბე 20 საათზე. მონიტორინგის პერიოდის განმავლობაში 

მოამბეში ყველაზე მეტი დრო მთავრობას დაეთმო. ყველაზე დადებითად პრემიერ-მინისტრი 

გაშუქდა, მისთვის დათმობილი დროის 14% პოზიტიური იყო. ყველაზე უარყოფითად კი 

მიხეილ სააკაშვილი წარმოჩინდა, რადგან მისთვის დათმობილი 35 წუთიდან  22% ნეგატიური 

იყო.  

თბილისის მერობის კანდიდატებს შორის 1 არხის ეთერში ყველაზე მეტი დრო ქართული 

ოცნების კანდიდატს დაეთმო. კახა კალაძის დადებითი გაშუქება მინიმუმ სამჯერ აღემატებოდა 

კონკურენტების დადებით გაშუქებას. მერობის კანდიდატების უარყოფითი გაშუქება პირველ 

არხზე რაოდენობრივი თვალსაზრისით შესამჩნევი არ ყოფილა.  

 

 
 

 

 

შინაარსობრივი შედეგები 

 
მოამბის მთავარ გამოშვებაში მეტ-ნაკლებად ყველა მნიშვნელოვანი ამბავი აისახება. ზოგჯერ 

გამონაკლისია ისეთი თემები, რომლებიც სხვა არხზე გაჟღერების შემდეგ გახდა საყოველთაო 



6 of 28 
 

განხილვის საგანი, თუმცა მოამბემ არ შეიმჩნია. გადაცემა არ გამოირჩევა ხელისუფლებისადმი 

განსაკუთრებულად კრიტიკული სიუჟეტების მომზადებით, მას ვერ ვუწოდებთ მოდარაჯე  

საინფორმაციო გამოშვებას. იშვიათია შემთხვევა, როცა მწვავე ექსკლუზივი მოხვდება მოამბის 

ბადეში. მაუწყებელი თითქმის ვერ ავლენს კორუფციულ ფაქტებს, იშვიათად აშუქებს 

ადამიანის უფლებების დარღვევის ექსკლუზიურ შემთხვევებს, თუმცა აშუქებს თითქმის 

ყველაფერს და უმეტესწილად დაბალანსებულად. მოამბეში ხშირად შეხვდებით 

საზოგადოებისთვის საინტერესო საკითხებს, მაგალითად აჭარაში გაზგასამართი სადგურის 

აფეთქებიდან რამდენიმე კვირაში მოამბემ საინტერესო სიუჟეტი მიუძღვნა სახელმწიფოს 

მხრიდან გაზგასამართი სადგურების შემოწმებისას გამოვლენილ დარღვევებს. აშუქებს შრომით 

უფელებებს, ტურიზმის განვითარების პრობლემებს და ა.შ.  

საერთო ჯამში, როგორც რაოდენობრივმა მონიტორინგმა აჩვენა, მოამბეში ყველაზე 

დადებითად ხელისუფლება გაშუქდა. (მთავრობა, პრემიერი, ქართული ოცნება, კახა კალაძე) 

ხელისუფლებისადმი ლოიალური სარედაქციო პოლიტიკა კონკრეტულ სიუჟეტებშიც 

ფიქსირდება, მაგალითად  6 ივლისის საინფორმაციო გამოშვებაში  სამ  წუთიანი სიუჟეტი 

მიეძღვნა კახა კალაძის ბოლო სამუშაო დღეს ენერგეტიკის მინისტრის პოსტზე, სადაც ის 

დადებითად იყო წარმოჩენილი. ჟურნალისტმა ჩამოთვალა მისი მიღწევები. კალაძეს აქებდა 

პრემიერი. სიუჟეტის პათოსი იყო, რომ კალაძემ ყველა პროექტი განახორციელა, გარდა ხუდონ 

ჰესის აშენებისა; თუმცა ეს “ლაქაც” სიუჟეტშივე გააუფერულა ენერგეტიკის ექსპერტმა, 

რომელმაც აღნიშნა, რომ ისიც ემხრობა ხუდონის მშენებლობას, უბრალოდ დიდი 

წინააღმდეგობა გახდა ამ პროექტის განხორციელების ხელისშემშლელი.  

გაუგებარია ამ სიუჟეტის აზრი. თუ ის კალაძის მინისტრობის შეფასებას ეძღვნებოდა და არ იყო 

მისი, როგორც მერობის კანდიდატის საიმიჯო ვიდეომასალა, ჟურნალისტს ადვილად შეეძლო 

რამდენიმე რესპონდენტის (სფეროს ექსპერტის) პოვნა, რომლებიც კონკრეტულ პრეტენზიებს 

გამოთქვამდნენ კალაძის მინისტრობისას განხორციელებულ კონკრეტულ პროექტებზე. 

მაყურებელს შეექმნებოდა უფრო რეალისტური, რამდენიმე წყაროს ინფორმაციაზე 

დაყრდნობილი წარმოდგენა კალაძის საქმიანობაზე. თუმცა ამ შემთხვევაში ჟურნალისტი 

მეტწილად შემოიფარგლა კალაძის, როგორც მერობის მომავალი კანდიდატის დადებითად 

წარმოჩენით, რაც არ არის მედიის ფუნქცია, მით უფრო საზოგადოებრივი მაუწყებლის. 

კალაძის მიმართ, “შერბილებული” ტონის კიდევ ერთი მაგალითია 29 სექტემბერს მოამბეში 

გასული ინფორმაცია საქველმოქმედო საფეხბურთო მატჩის შესახებ, რომელშიც ბორჯომის 

ტყის აღსადგენად მსოფლიო ვარსკვლავები მონაწილეობდნენ. იმავე დღეს არასამთავრობო 

ორგანიზაცია სამართლიანი არჩევნების წარმომადგენელმა განაცხადა, რომ საქართველოს 

ფეხბურთის ფედერაციის მიერ ამ საქველმოქმედო მატჩის ორგანიზება შეიძლება კახა კალაძის 

სასარგებლო შემოწირულობა იყოს. მისი მონაწილეობით მატჩი იძენს პოლიტიკურ ელფერს და 

შესაძლოა, აღიქმებოდეს, როგორც წინასაარჩევნო სააგიტაციო ღონისძიება, რომელიც თან 

საქველმოქმედო აქციაა. მათივე განმარტებით, კანონი უცხო ქვეყნის მოქალაქეებს (ამ 

შემთხვევაში ფეხბურთის მსოფლიო ვარსკვლავებს) კანდიდატის საარჩევნო კამპანიაში 

მონაწილეობას უკრძალავს; საარჩევნო კამპანიაში მონაწილეობა ეკრძალება საქველმოქმედო 

https://www.youtube.com/watch?v=TsEDQM9xPqQ


7 of 28 
 

ორგანიზაციასაც. მატჩის გაშუქებისას, ან მანამდე მთავარ გამოშვებაში მოამბის წამყვანს და 

ჟურნალისტს აუდიტორიისთვის არ მიუწოდებია ინფორმაცია, რომ საარჩევნო პროცესებში 

ერთ-ერთი ყველაზე გამოცდილი არასამთავრობო ორგანიზაცია ამ საფეხბურთო მატჩში 

უკანონო საარჩევნო აგიტაციის ნიშნებს ხედავს.  

აღსანიშნავია, რომ სამართლიანი არჩევნების მიერ იმ დღეს გამოქვეყნებულ ანგარიშში კალაძის 

შესაძლო უკანონო აგიტაციის გარდა, ათეულობით სხვა დარღვევაზე იყო საუბარი, მათ შორის 

ადმინისტრაციული რესურსის გამოყენებაზე, პოლიტიკური ნიშნით ძალადობასა და მუქარაზე, 

ამომრჩევლის სავარაუდო მოსყიდვაზე და ა.შ. ასეთი ინფორმაციის მიწოდება, ფაქტების 

გადამოწმება, დეტალების მოძიება მოამბის მაყურებლებისთვის მნიშვნელოვანია. ნაცვლად 

მთავარი საინფორმაციო გამოშვებისა, აღნიშნული ანგარიშის შესახებ ინფორმაცია მხოლოდ 

დღის გამოშვებაში გაშუქდა.   

კალაძისგან განსხვავებით, ეთიკური პრინციპების დარღვევით მომზადდა სიუჟეტი, მერობის 

კიდევ ერთი კანდიდატის ალექსანდრე ელისაშვილის შესახებ 3 ოქტომბერს.  სიუჟეტში 

მაყურებელს საშუალება ჰქონდა ელისაშვილის ხედვების შესახებ მიეღო ინფორმაცია, თუმცა  

ერთ მონაკვეთში ჟურნალისტმა შემდეგი წინადადება თქვა: „იმაზე, რისი მოგვარებაც სურს, 

საუბრობს ყველგან, ყველაზე მეტს კი პოტენციურ ამომრჩევლებთან შეხვედრისას, თუმცა 

სტაჟიანმა ჟურნალისტმა და უკვე პოლიტიკოსმა იცის, რომ წინასაარჩევნო შეხვედრების 

მედალს ორი მხარე აქვს, ერთი, როცა კონკურენტების უფრო სჯერათ, ვიდრე შენი და მეორე, 

როცა პირიქით, მეტად გენდობიან“. ამ ტექსტის ფონზე კადრებში ჩანდა  ორი აქტიური 

ადამიანი. ჟურნალისტის ტექსტის მიხედვით რჩებოდა შთაბეჭდილება, რომ ისინი იყვნენ 

ელისაშვილით უკმაყოფილო ამომრჩევლები, რომლებსაც მასთან გარკვეული პრეტენზიები 

ჰქონდათ და ტყუილში ადანაშაულებდნენ.  ამ დასკვნის საფუძველს მაყურებელს სიუჟეტში 

ნაჩვენები კადრები და ე.წ. შუმები, ასევე ამ მოქალაქეების საუბრის ფრაგმენტები უქმნიდა.  

მოგვიანებით, ალეკო ელისაშვილის საარჩევნო შტაბმა გაავრცელა 8 წუთიანი ვიდეო ჩანაწერი 

სადაც ჩანს, რომ პირველი არხის სიუჟეტში რიგით, უკმაყოფილო ამომრჩევლებად 

წარმოჩენილი ადამიანებიდან ერთი  დიდუბის გამგებლის მოადგილე, მეორე კი ქართული 

ოცნების დიდუბის საარჩევნო შტაბის წევრი იყო. ამ ჩანაწერში ჩანს ელისაშვილის და მისი 

მხარდამჭერების ხელისუფლების მხარდამჭერებთან  შეხლა- შემოხლა, საიდანაც ირკვევა, რომ 

ზემოხსენებული ადამიანები არ არიან რიგითი ამომრჩევლები.  

ამავე ჩანაწერში ჩანს, რომ შეხლა-შემოხლას ესწრება პირველი არხის ის ჟურნალისტი და 

ოპერატორი, რომლებმაც ელისაშვილზე ზემოხსენებული სიუჟეტი მოამზადეს. წესით მათ 

უნდა სცოდნოდათ, რომ ადამიანები, რომლებიც ელისაშვილს უკმაყოფილოები დახვდნენ, არა 

რიგითი ამომრჩევლები, არამედ ხელისუფლების მხარდამჭერები იყვნენ. თუმცა ეს სიუჟეტში 

არ ასახეს, შესაბამისად, სახეზეა არაზუსტი ინფორმაციის მაყურებლამდე მიტანა. მოხდა ისეთი 

ნიუანსის მიჩქმალვა, რაც მთლიანად ცვლიდა სიუჟეტში გაჟღერებულ აზრს - ელისაშვილს 

უმაყოფილო ამომრჩევლები კი არ დახვდნენ (როგორც ეს სიუჟეტიდან ჩანს) არამედ 

ხელისუფლების მხარდამჭერები, რომელთა ქმედებებშიც საარჩევნო კამპანიაში ხელშეშლის 

ნიშნებიც იკვეთებოდა. ეს კი პირველი არხის ჟურნალისტის ყურადღების მიღმა დარჩა. 



8 of 28 
 

ხელისუფლებისადმი ლოიალობის კიდევ ერთი მაგალითი თბილისის საკრებულოში “პანორამა 

თბილისის” ირგვლივ მომხდარი დაპირისპირების გაშუქებაა. 29 სექტემბერს თბილისის 

საკრებულოს უმრავლესობის გადაწყვეტილებით, თავისუფლების მოედანზე, სადაც “პანორამა 

თბილისის” სასტუმრო უნდა აშენდეს, მიწისქვეშა ავტოსადგომის განსათავსებლად მიწის 

ნაკვეთს ფუნქციური ზონის სტატუსი შეეცვალა, თაბორის მთაზე 4 700 მ2 ფართობის მიწას კი 

რეკრეაციული სტატუსი „თაბორი რიზორთსის“ სასარგებლოდ მოეხსნა. თანაინვესტირების 

ფონდი, რომელიც პროექტ „პანორამა თბილისსა“ და „თაბორი რიზორთსს“ ახორციელებს, 

ყოფილ პრემიერ-მინისტრთან, ბიძინა ივანიშვილთანაა დაკავშირებული და ამის 

დამადასტურებელი ბევრი საჯარო წყარო არსებობს. (პანორამა თბილისი, რომ ივანიშვილის 

პროექტია ეს თავადვე დაადასტურა გურია ნიუსისთვის მიცემულ ინტერვიუში)  

ამ თემაზე 29 სექტემბერს ეთერში გასული სიუჟეტი ჟურნალისტმა ასე წარადგინა - 

“დღევანდელ სხდომაზე განხილვის საგანი ორი ლოკაციისთვის ლანდშაპტურ-რეკრეაციული 

სტატუსის შეცვლა იყო. იმის მიუხედავად, რომ დეპუტატებს კონკრეტული ტერიტორიების 

კონკრეტული კომპანიებისთვის გადაცემის საკითხზე არ უმსჯელიათ, სწორედ ამ 

მიმართულებით კეთდებოდა ყველაზე ხმაურიანი და პოლიტიკური განცხადებები საგნობრივ 

დებატებზე მეტად”. 

კიდევ ერთი ციტატა სიუჟეტიდან: “ოპოზიციას მიაჩნია, რომ ცვლილებები თანაინვესტირების 

ფონდის პროექტსა და ბიძინა ივანიშვილთან დაკავშირებულ  კომპანიას ეხება”  

ზემოხსენებული ფრაზებით, ჟურნალისტმა ვითარება ისე წარმოაჩინა, თითქოს ამ ამბის 

ივანიშვილთან ბმას მხოლოდ ოპოზიცია ახდენდა. ეს ხაზი გასდევდა მთელ სიუჟეტს. არადა, 

ქართული ოცნებაც კი არ უარყოფდა საკრებულოს ამ გადაწყვეტილების ივანიშვილთან 

კავშირს. სიუჟეტში არც ის ინფორმაცია გაჟღერდა, რომ ივანიშვილთან დაკავშირებული 

კომპანია პუშკინის სკვერში არსებული ფართის გადაცემას 1 ლარად ითხოვდა.  სიუჟეტში არ 

მოხვდა (მხოლოდ ანონსში გაჟღერდა რამდენიმე წამით) საქართველოს პარლამენტის წევრის 

და თბილისის მერობის კანდიდატის ელენე ხოშტარიასა და სამოქალაქო ჯგუფის, „პარტიზანი 

მებაღეების“ ხელმძღვანელის პოლიციის მიერ  საკრებულოს დარბაზიდან ძალით გაყვანის 

ფაქტი. 

სიუჟეტის დასრულების შემდეგ კი, ეთერში  მასალის ავტორი ჩაერთო და მაყურებელს 

დაგეგმილი სამუშაოების შესახებ უამბო. აღნიშნა, რომ ტერიტორია, რომელიც თაბორის მთაზე 

მდებარეობს, სარწყავი სისტემის მოსაწყობად იქნება გამოყენებული, პუშკინის სკვერში 

მდებარე ფართი კი პარკირების ადგილისთვის. სიუჟეტის რეზიუმე დაახლოებით შემდეგ 

შინაარსს ატარებდა - ოპოზიცია წინააღმდეგია სარწყავი სისტემის და პარკირების ადგილების 

მოწყობის. 

უფრო მეტიც, ამ სიუჟეტს მოსდევდა მასალა თბილისში პარკირების პრობლემის მოგვარებაზე, 

რომლის წარდგენისას მოამბის  წამყვანმა საკრებულოს მიერ თავისუფლების მოედანზე მიწის 

ნაკვეთისთვის სტატუსის შეცვლა პოზიტიურ კონტექსტში წარმოაჩინა: “პროექტი, რომელიც 

დღეს პროტესტის მიზეზი გახდა, თბილისის ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევის - პარკირების 

http://gurianews.com/article/mtavari/politika/30213#.WeBSpq78HpA.facebook


9 of 28 
 

პრობლემის გადაჭრას გულისხმობს”.  წამყვანის ეს ტექსტი  სუბიექტურია და არ 

გამომდინარეობს ფაქტებიდან. პუშკინის სკვერში ივანიშვილთან დაკავშირებული კომპანია 30 

დან 120-მდე (სხვადასხვა წყაროს ინფორმაციით) პარკირების ადგილის მოწყობას გეგმავს, 

(აქედან ნაწილი ივანიშვილთან დაკავშირებულ სასტუმროს მოემსახურება) რაც ზღვაში წვეთია 

თბილისისთვის, რომელსაც პარკირების მნიშვნელოვანი პრობლემა აქვს.   

დაუშვებელია, როცა ჟურნალისტი და წამყვანი პრობლემურ ამბავს სუბიექტურად ფუთავენ და 

ასე წარუდგენენ საზოგადოებას. უმჯობესი იყო, ჟურნალისტს მეტი ინფორმაცია, ფაქტები 

მოეძიებინა, გაეანალიზებინა და სიუჟეტი მხოლოდ ოპოზიციის და ხელისუფლების 

პოლიტიკურ ბრალდებებზე და საკუთარ სუბიექტურ შეფასებებზე არ აეწყო.  

აქვე უნდა აღინიშნოს, რომ პირველი არხის მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში არ გაშუქდა 

ინფორმაცია, რომ იმავე დღეს, (29 სექტემბერს) ივანიშვილთან დაკავშირებული კომპანიის 

სასარგებლოდ აჭარის საკრებულომაც მიიღო გადაწყვეტილება. აჭარის საზოგადოებრივი 

მაუწყებლის ინფორმაციით საკრებულო და აჭარის მთავრობა ახორციელებდა პროცედურებს, 

რომელთა მიზანიც უახლოეს ხანში ივანიშვილთან დაკავშირებული კომპანიისთვის მწვანე 

კონცხზე, ბოტანიკურ ბაღთან მდებარე მიწის ნაკვეთის - საკუთრებაში, ზღვის პლაჟის კი 49 

წლით სარგებლობაში გადაცემა იყო. მნიშვნელოვანია, რომ ბათუმის და თბილისის 

შემთხვევებში პროცედურები ფორსირებულად ხდება და საკრებულოები, რომლებსაც ვადის 

ამოწურვამდე რამდენიმე კვირა დარჩა, ივანიშვილის სასარგებლო გადაწყვეტილებებს 

ერთდროულად იღებს.  ამ ფაქტორებზე მოამბეს ყურადღება არ გაუმახვილებია. 

  

რუსთავი 2 

 
რაოდენობრივი შედეგები 

 

რუსთავი 2-ის ეთერში მონიტორები აკვირდებოდნენ  9 საათიან კურიერს, შაბათის კურიერსა 

და P.S.-ს. ყველაზე ხშირად ამ არხის ეთერშიც მთავრობა გაშუქდა, ყველაზე დადებითად - 

ნაციონალური მოძრაობა; მისთვის დათმობილი დროის 9% დადებითი იყო. ყველაზე 

უარყოფითად ადგილობრივი ხელისუფლება წარმოჩინდა, დათმობილი დროის 49%-თ. 

რუსთავი-2-მა ყველაზე დადებითად თბილისის მერობის კანდიდატებს შორის ზაალ 

უდუმაშვილი გააშუქა, ყველაზე  უარყოფითად კი კახა კალაძე. 

 

 

https://bpn.ge/finansebi/38838-sabagiro-infiniti-auzi-220-nomriani-sastumro-mitsisqvesha-avtosadgomebi-ra-proeqtis-gankhorcieleba-igegmeba-thavisuflebis-moedanthan-foto.html?device=xhtml&lang=ka-GE


10 of 28 
 

 
 

 

 

შინაარსობრივი შედეგები 

 
რუსთავი 2 სამონიტორინგო არხებში ხელისუფლებას ყველაზე ხშირად და მწვავედ 

აკრიტიკებს. მის ეთერში ხშირია ექსკლუზიური თემები, სადაც სახელისუფლებო კორუფციის, 

ქვეყანაში ადამიანის უფლებების დარღვევის ფაქტებზეა საუბარი. ის ყველაზე მეტად ერგება 

ე.წ. ოპოზიციური არხის კრიტერიუმებს. როგორც რაოდენობრივმა, ასევე შინაარსობრივმა 

მონიტორინგმა აჩვენა, რომ რუსთავი 2 განსაკუთრებული სიმპატიითაა განმსჭვალული 

ნაციონალური მოძრაობის და თბილისში მისი მერობის კანდიდატის, ზაალ უდუმაშვილის 

მიმართ. ამ კანდიდატის გაშუქების ინტენსივობა და პოზიტიური ტონი ცდება მიუკერძოებელი, 

დაბალანსებული, ეთიკური ჟურნალისტიკის ფარგლებს.  

პირველი პრობლემა უდუმაშვილის, როგორც მერობის კანდიდატის კურიერის სტუდიიდან 

წარდგენა იყო. 19 ივნისს გადაცემის დასრულებამდე რამდენიმე წუთით ადრე კურიერის ერთ-

ერთი წამყვანი, ზაალ უდუმაშვილი მაყურებელს დაემშვიდობა და განაცხადა, რომ 2017 წლის 

არჩევნებზე თბილისის მერობის კანდიდატი იქნებოდა.   

“ახლა ვთვლი, რომ დადგა დრო, როდესაც თავად უნდა გავხდე პოლიტიკური პროცესების 

აქტიური მონაწილე და ჩემი წვლილი შევიტანო იმ ბრძოლაში, რომელიც ქვეყანაში ტოტალურ 

განუკითხაობას და ერთი კაცის მმართველობას დაასრულებს. ბრძოლის გამოცდილება კი 

ნამდვილად მაქვს, გავიარე ძალიან საინტერესო წლები, როგორც ჟურნალისტმა, და ამავე დროს, 

შევიძინე უზარმაზარი გამოცდილება თუ როგორ უნდა ებრძოლო უსამართლობას. მე რუსთავი 



11 of 28 
 

2-ის გუნდთან და თქვენთან ერთად ერთხელ უკვე გავიმარჯვე ამ ხელისუფლებასთან 

სრულიად უთანასწორო ბრძოლაში. თუმცა, ქვეყანას მთავარი ბრძოლა წინ აქვს და მე ვაპირებ 

თქვენთან ერთად და თქვენი სახელით შევიდე ამ ბრძოლაში და კიდევ ერთხელ გავიმარჯვო და 

ამჯერად თბილისის მერის არჩევნებში დავამარცხო [ბიძინა] ივანიშვილის კორუმპირებული და 

ანტიდემოკრატიული რეჟიმი,” - თქვა უდუმაშვილმა. 

უდუმაშვილის გარდა, მისმა თანაწამყვანმა, დიანა ჯოჯუამაც კურიერის სტუდიიდან გააჟღერა 

პოლიტიკური მოწოდებები. მან დადებითად დაახასიათა თანაწამყვანი და მაყურებელს ზაალ 

უდუმაშვილის მხარდაჭერისკენ მოუწოდა. ზემოთ მოყვანილი მაგალითი წინააღმდეგობაში 

მოდის მაუწყებელთა ქცევის კოდექსთან, კერძოდ: „მაუწყებელთა ქცევის კოდექსის 

მიხედვით“(მუხლი 15) ახალი ამბების გადაცემისას, მაუწყებელი ვალდებულია უზრუნველყოს 

მიუკერძოებლობის პრინციპის განუხრელი დაცვა და (მუხლი 16) დაუშვებელია პროგრამაში 

რომელიმე პოლიტიკური პარტიის, საზოგადოებრივი, რელიგიური გაერთიანების ან სხვა 

ინტერესთა ჯგუფის მხარდამჭერი პოზიციის გამოხატვა. გარდა ამისა, (მუხლი 29) მაუწყებლის 

თანამშრომელმა, რომელიც წარმოადგენს მაუწყებელს, არ შეიძლება საჯაროდ გამოხატოს 

მხარდაჭერა რომელიმე კანდიდატის ან პოლიტიკური პარტიის მიმართ. 

უდუმაშვილის ქება კურიერში მეორე დღეს და შემდეგ დღეებშიც გაგრძელდა: „სატელევიზიო 

სივრცეში ყველა ეტაპზე იყო გამორჩეული. მას არაჩვეულებრივი ქარიზმა აქვს. ყველა ეტაპზე 

ძალიან მნიშვნელოვანი როლი შეასრულა ქართულ ჟურნალისტიკაში;“ „ომშიც ვყოფილვართ 

და სიხარულშიც, შეუპოვარი ადამიანია [ზაალ უდუმაშვილი],“ - ამბობდა სიუჟეტში დიანა 

ჯოჯუა, რომელიც ამავდროულად იმ საინფორმაციო გამოშვებას უძღვებოდა, სადაც ეს 

სიუჟეტი გავიდა. მანვე სიუჟეტის დასრულების შემდეგ წარმატება უსურვა პირდაპირ ეთერში. 

უდუმაშვილის ქება სხვა გამოშვებებშიც გაგრძელდა: 

“აქამდე ზალიკო უდუმაშვილი მაყურებელს მხოლოდ ეკრანიდან ესალმებოდა. თბილისი მისი 

სახლია და ამ სახლის სიყვარულმა ტელევიზორის ყუთიდან ქალაქის ქუჩებში გამოიყვანა,” - 

ამბობს ჟურნალისტი თავის ყოფილ კოლეგასა და თბილისი მერობის კანდიდატზე, შემდეგ კი 

კადრში უდუმაშვილი ჩნდება, რომელიც კვლავ ხალხს ესალმება და ბავშვებს ეთამაშება.  

“ჟურნალისტიკიდან პოლიტიკაში შესვლა ერთი შეხედვით არც ისე რთულია. იცის 

თბილისისთვის ყველა საკვანძო და მნიშვნელოვანი საკითხი. მენეჯერის გამოცდილებაც აქვს 

და ქალაქის თავისთვის აუცილებელი თვისებებიც.”  

ამ და სხვა სიუჟეტებში უდუმაშვილის მიმართ მსგავსი საქებარი სიტყვა არაერთხელ ითქვა, რაც 

როგორც უკვე ზემოთ აღვნიშნეთ, შორსაა მიუკერძოებელი ჟურნალისტიკისგან. 

რუსთავი 2-ს ეთერში აშკარაა ბიძინა ივანიშვილისადმი ნეგატიური განწყობა. რამდენიმე 

სიუჟეტი მიეძღვნა ივანიშვილის ბანკ „ქართუს“(19-24 სექტემბერს). გაშუქდა ამ ბანკთან 

ნაციონალური მოძრაობის საპროტესტო აქციები, სადაც მათ გააჟღერეს ბევრი  ისეთი ბრალდება 

(ფულის გათეთრება, ფინანსური მაქინაციები, ძარცვა, საქართველოს მოსახლეობის ფულის 

მითვისება და ა.შ.), რომლის მტკიცებულებებიც სიუჟეტის ავტორებს მაყურებლისთვის არ 



12 of 28 
 

შეუთავაზებიათ. შესაბამისად, მხოლოდ ერთ წყაროზე, „ნაციონალურ მოძრაობაზე“ 

დაყრდნობით გავრცელდა მძიმე ბრალდებები.   

 

 

იმედი 

 

 

რაოდენობრივი შედეგები 

 
იმედის ეთერში მონიტორები აკვირდებოდნენ მთავარ საინფორმაციო გამოშვებას,  8 საათიან 

„ქრონიკას.“  

იმედზე ყველაზე მეტი დრო პარტია ქართულ ოცნებას დაეთმო, ყველაზე დადებითად 

მთავრობა გაშუქდა, დათმობილი დროის 10%-თ. ყველაზე უარყოფითად მიხეილ სააკაშვილი, 

დათმობილი დროის 52%-თ. მერობის კანდიდატებს შორის ყველაზე მეტი დრო კახა კალაძეს 

დაეთმო, დადებითი ტონით ელენე ხოშტარია ლიდერობდა, უარყოფითით კი -  კახა კუკავა. 

 

 

შინაარსობრივი შედეგები 

 
სამონიტორინგო პერიოდში იმედი ნაკლებად აკრიტიკებდა მმართველ გუნდს, ნაკლებად 

სწყალობდა მოქმედ პრეზიდენტს, განსაკუთრებით აკრიტიკებდა მიხეილ სააკაშვილს და 

ნაციონალურ მოძრაობას. 



13 of 28 
 

დაფიქსირდა კონკრეტული შემთხვევები, სადაც იმედის საინფორმაციო გამოშვების  წამყვანები 

და ჟურნალისტები ამჟამინდელი და ყოფილი პრეზიდენტების მიმართ არაერთხელ 

არღვევდნენ ეთიკურ პრინციპებს. 2 აგვისტოს, „ქრონიკაში“ გავიდა სიუჟეტი პრეზიდენტის 

მიერ ვეტოდადებულ კანონზე ხელის მოწერის შესახებ. წამყვანისა და ჟურნალისტის ტექსტი 

პრეზიდენტის გადაწყვეტილებას ნეგატიურ კონტექსტს უქმნიდა და თვითმმართველი 

ქალაქების გაუქმება ლამის პრეზიდენტის გადაწყვეტილებადაც ფასდებოდა.  

„მარგველაშვილმა მის მიერ ვეტოდადებულ კანონებს ხელი მოაწერა. ეს კანონები 

მარგველაშვილის ხელის მოწერის გარეშეც ამოქმედდებოდა. ვეტოდაძლეულ კანონპროექტებს, 

ამ შემთხვევაში, ხელს პარლამენტის თავმჯდომარე მოაწერდა და ის ძალაში შევიდოდა, თუმცა 

ასე არ მოხდა. ვეტოებით ომი დასრულდა და მარგველაშვილმა კაპიტუალცია სწორედ მისი 

ხელმოწერით გამოაცხადა. 12 თვითმმართველი ქალაქიდან 7-ს სტატუსი სწორედ პრეზიდენტის 

თანხმობით შეუჩერდება.“ - ამბობდა წამყვანი სიუჟეტის წარდგენისას. 

მიუხედავად იმისა, რომ მთელი სიუჟეტის ხაზი იყო, რომ პრეზიდენტმა პოზიცია შეიცვალა, 

ვეტოების ომი დასრულდა, კაპიტულაციას ხელი მოაწერა, მასალაში არ ისმოდა არც 

პრეზიდენტის და არც მისი რომელიმე წარმომადგენლის კომენტარი. 

იმედის ეთერში პირველი არხის მსგავსად გაშუქდა პანორამა თბილისის პროექტთან 

დაკავშირებით საკრებულოს 29 სექტემბრის ხმაურიანი სხდომა.  სიუჟეტში ამბავი ისეა 

წარმოჩენილი, თითქოს, ოპოზიცია უმიზეზოდ ჩხუბობს და ეწინააღმდეგება ხელისუფლების 

კეთილშობილურ მიზანს, რაც ემსახურება ქალაქის განტვირთვას საცობებისგან.  

გარდა ამისა, თანაინვესტირების ფონდზე ჟურნალისტი ამბობს, რომ „ოპოზიციის მტკიცებით“, 

ის ბიძინა ივანიშვილის სახელთანაა დაკავშირებული. არადა, ამ ფონდთან კავშირი თავად 

ივანიშვილსაც არ უარყვია და პრემიერ-მინისტრმა კვირიკაშვილმა იმ დღეს თავის 

გამოსვლაშიც აღნიშნა, რომ ივანიშვილი ბიზნეს ინტერესის გარეშე აშენებს პარკინგს პუშკინის 

სკვერთან.   

აღსანიშნავია ისიც, რომ პანორამა თბილისთან დაკავშირებით, იმედის და პირველი არხის 

ხსენებული სიუჟეტების მომზადების სტილი ერთნაირია, მსგავსია მთავარი მესიჯები, 

ივანიშვილთან ამ პროექტის დაკავშირების ფორმა და ა.შ. ჟურნალისტები მხოლოდ ოპოზიციის 

ბრალდებების გაჟღერებით და ამ ბრალდებებზე ოპონენტების პასუხით შემოიფარგლებიან, 

თავად არ იძიებენ დამატებით ინფორმაციას, არ სწავლობენ საკითხს, რაც ცალსახად აზარალებს 

მაყურებელს, რომელსაც უჭირს გარკვევა რა არის სიმართლე, ვინ ტყუის, კარგია თუ არა 

საკრებულოს გადაწყვეტილება, სარგებელი მეტი მოაქვს საზოგადოებისთვის თუ ზიანი და ა.შ. 

 იმედის ეთერში, 22 სექტემბერს გასული სიუჟეტი ეხებოდა აქციას -  „ერთი დღე 

ავტომობილების გარეშე. “ წამყვანი და ჟურნალისტიც ამბობს, რომ ველორბოლას განახლებულ 

პეკინის გამზირზე პოლიტიკოსებიც შეუერთდნენ, თუმცა კადრში მხოლოდ „ქართული 

ოცნების“ მერობის კანდიდატი კახა კალაძე ჩანდა და მაყურებელსაც მხოლოდ მისი კომენტარი 

შესთავაზეს. სიუჟეტში კალაძე დადებითად იყო წარმოჩენილი. გაურკვეველი დარჩა აქციაში 



14 of 28 
 

პოლიტიკოსთაგან მხოლოდ კალაძე მონაწილეობდა და ამიტომ მოხვდა სიუჟეტში მხოლოდ ის, 

თუ სხვა პოლიტიკოსებიც იყვნენ, თუმცა იმედმა მხოლოდ კალაძეს დაუთმო ეთერი. 

როგორც უკვე აღვნიშნეთ, იმედი გამოირჩეოდა ნაციონალური მოძრაობის და მიხეილ 

სააკაშვილის კრიტიკით, ეს ხშირად ჟურნალისტების მიკერძოებულ ფრაზებშიც 

გამოიხატებოდა.  მაგალითად, უდუმაშვილი ასე წარადგინეს: "პირველი სხდომათა დარბაზში 

გაბრაზებული თბილისელების, ძალიან გაბრაზებული კანდიდატი ზაალ უდუმაშვილი 

გამოჩნდა".  

სააკაშვილის მიმართ კი ამბობდნენ შემდეგ ფრაზებს - „ხუთვარსკვლავიანი სასტუმროს 

ბინადარი“, „მორბენალი შოუმენი“, „უმისამართო ექსპრეზიდენტი“ და ა.შ. 

 

 

 

ტვ პირველი 

 

რაოდენობრივი შედეგები 

 

 
ტვ პირველის ეთერში მონიტორები ყოველდღიურ მთავარ საინფორმაციო გამოშვება  „დღის 

ამბებს“ აკვირდებოდნენ. ამ არხზე ყველაზე ხშირად პარტია ქართული ოცნება გაშუქდა, თუმცა 

ყველაზე უარყოფითად; მისთვის დათმობილი დროის 24% ნეგატიური იყო. დადებითი ტონით 

პრემიერ მინისტრი ლიდერობს (5%). მერობის კანდიდატებს შორისაც ყველაზე მეტი დრო 

ოცნების კანდიდატს დაეთმო და ის ყველაზე უარყოფითად გაშუქდა.  ყველაზე დადებითად 

ზაალ უდუმაშვილი იყო წარმოჩენილი. 

 

 
 



15 of 28 
 

შინაარსობრივი შედეგები 

ტელეკომპანია პირველი, მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში თითქმის ყველა მნიშვნელოვან 

ამბავს აშუქებდა, მაგრამ არხს არ აქვს საკუთარი მოძიებული სიღრმისეული სიუჟეტები. არ 

იგრძნობა რომელიმე პოლიტიკური ძალის მიმართ დადებითი ან უარყოფითი განწყობები.  

მთავარ პრობლემად პოლიტიკოსთა ბრიფინგების ცალმხრივად გაშუქება შეიძლება მივიჩნიოთ. 

როდესაც აშუქებენ რომელიმე პარტიის ბრიფინგს ან განცხადებას, სადაც ისმის ბრალდებები, 

არ ცდილობენ ბრალდების არსში გარკვევას, ფაქტების გადამოწმებას, სხვა მხარეს არ აძლევენ 

საშუალებას, გასცეს პასუხი ამ ბრალდებებს. ჟურნალისტები კმაყოფილდებიან მხოლოდ 

კონკრეტული პოლიტიკოსის განცხადებით. ამ ტენდენციაში არ გამოკვეთილა რომელიმე 

კონკრეტული პოლიტიკური ძალისადმი მიკერძოება, თითქმის ყველას მიმართ მსგავსი 

დამოკიდებულებაა. ცალმხრივად ბრალდებების გაშუქების მაგალითია 23 სექტემბერს ეთერში 

გასული კადრ სინქრონი, სადაც „ევროპული საქართველოს“  წევრები ქართულ ოცნებას მათ 

მაჟორიტარზე და მის მამაზე თავდასხმასა და მუქარაში ადანაშაულებდნენ.  ამბავი იყო 

გამოცემული ცალმხრივად, მიუხედავად იმისა, რომ მძიმე ბრალდებას უყენებდნენ 

ხელისუფლებას, არ ყოფილა მათი წარმომადგენლის კომენტარი და არც მისი მოპოვების 

მცდელობა ჩანდა. 

სამონიტორინგო პერიოდში ასეთი რამდენიმე მაგალითი დაფიქსირდა, რაც ეთიკური 

ჟურნალისტიკის პრინციპებთან თანხვედრაში არ არის. კანდრ სინქრონიც ისეთივე 

ჟურნალისტური პროდუქტია, როგორც სიუჟეტი თუ სხვა ფორმის მასალა, ამიტომაც 

ბრალდების ობიექტს პასუხის გაცემის საშუალება უნდა მისცეს მაუწყებელმა.  

 

 

 

ობიექტივი 

 

რაოდენობრივი შედეგები 

 
ობიექტივის ეთერში მთავარი საინფორმაციო გამოშვების - „ახალი ამბები“ მონიტორინგი 

ხდებოდა, რომელიც ეთერში ყოველ სამუშაო დღეს გადიოდა.  

საინფორმაციო გამოშვებაში ყველაზე მეტი დრო ქართულ ოცნებას დაეთმო, ყველაზე 

დადებითად პარტია პატრიოტთა ალიანსი გაშუქდა, მისთვის დათმობილი დროის 9% 

დადებითი ტონი იყო. ყველაზე უარყოფითად, 66%-ით ნაციონალური მოძრაობა გააშუქეს. 

მერობის კანდიდატებს შორის ყველაზე დადებითად პატრიოტთა ალიანსის კანდიდატი, ირმა 

ინაშვილი გაშუქდა, ყველაზე უარყოფითად კი  კახა კალაძე. 

http://www.myvideo.ge/tv/pirvelitv/2017-09-23/22:14:57


16 of 28 
 

 
 

 

შინაარსობრივი შედეგები 

 
ობიექტივი ყველა სხვა არხისგან განსხვავებულ სარედაქციო პოლიტიკას ატარებს. აშკარაა ამ 

არხის მიკერძოება პატრიოტთა ალიანსის სასარგებლოდ, რაც, ალბათ, იმით აიხსნება, რომ 

პატრიოტთა ალიანსის ერთ-ერთი ლიდერი, ობიექტივის დამფუძნებელია. მთელი პერიოდის 

განმავლობაში თვალსაჩინო იყო, რომ ობიექტივში, მთავარ ოპოზიციურ პარტიად პატრიოტთა 

ალიანსს აცხადებენ, ყველა მნიშვნელოვან პრობლემაზე ამ პარტიის წევრებთან წერენ 

ინტერვიუებს, საინფორმაციო გამოშვების დღის წესრიგი ხშირად პატრიოტთა ალიანსის დღის 

წესრიგის შესაბამისია. არღვევენ ბალანსს პატრიოტთა ალიანსის სასარგებლოდ და ხშირად 

უხვევენ ეთიკური პრინციპებიდან ისევ და ისევ პატრიოტთა ალიანსის სასარგებლოდ.  

მონიტორინგის ბოლო რამდენიმე კვირა, მუდმივად მთავარ ნიუსად შუქდებოდა პატრიოტთა 

ალიანსის წევრების შიმშილობა, ქართული მარში და მათი მოსკოვში ვიზიტები. ეს უკანასკნელი 

არხის ეთერში ლამის დიპლომატიურ გარღვევად გამოცხადდა. ბოლო ვიზიტიც 

მიკერძოებულად გააშუქეს. მაგალითად, 5 ოქტომბრის პირველი სიუჟეტის მიხედვით, 

პატრიოტთა ალიანსის წევრები რუსეთიდან დაბრუნდნენ. ალიანსის წევრების  ზოგადი 

კომენტარების გარდა სიუჟეტში არ ისმის სხვა მოსაზრება. უფრო მეტიც, აეროპორტში 

პატრიოტთა ალიანსის წევრებს საპროტესტო აქციით შეხვდნენ, მიუხედავად იმისა, რომ 

კადრში ჩანდა საპროტესტო შინაარსის ტრანსფარანტები, ჟურნალისტს სიუჟეტში არ უხსენებია 

საპროტესტო აქცია.  

სამონიტორინგო პერიოდში, ობიექტივი ერთადერთი არხი იყო, სადაც ქსენოფობიური 

შინაარსის შემცველი კომენტარებით მომზადებული სიუჟეტი გავიდა. 10 ივლისის 

საინფორმაციო გამოშვებაში გავიდა სიუჟეტი მარჯანიშვილის ქუჩის და აღმაშენებლის 

გამზირზე “ქართული რესტორნები თურქებმა ჩაანაცვლეს”. მოქალაქეების კომენტარები არის 

თურქოფობიური - „თათრები“, „არაბები“, ამ ტერმინებს სიძულვილის ენის კონტექსტში 

http://www.obieqtivi.net/tv1.php?id=33230
http://www.obieqtivi.net/tv.php?id=32617


17 of 28 
 

იყენებდნენ სიუჟეტში მონაწილე მოქალაქეები. ისინი ამბობდნენ, რომ აღმაშენებელზე  

ქართული აღარ ისმის, ქართულ საკვებს ვერ მიირთმევ  და ა.შ.  ეს სიუჟეტი ხელოვნურად 

წამოწეულ პრობლემას ჰგავს და მხოლოდ ერთი ჯგუფის მოსაზრებები ისმის.  

 

 

საზოგადოებრივი მაუწყებლის აჭარის ტელევიზია 

 

 

რაოდენობრივი შედეგები 

 
აჭარის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვება „მთავარის“ ეთერში,  ყველაზე მეტი დრო 

ადგილობრივ ხელისუფლებას დაეთმო. ყველაზე დადებითად პრემიერ-მინისტრი 

წარმოჩინდა, მისთვის დათმობილი დროის 6%-ით. ყველაზე უარყოფითად კი - ადგილობრივი 

ხელისუფლება,  დათმობილი დროის 19%-ით. 

 

 

 
 

 

 
შინაარსობრივი შედეგები 

აჭარის ტელევიზია სამონიტორინგო არხებს შორის გამოირჩეოდა თემების 

მრავალფეროვნებით, სოციალური თემატიკის წინ წამოწევით, ადგილობრივი პრობლემების 

სიღრმისეული გაშუქებით. არხის ეთერში გასული სიუჟეტების აბსოლუტური უმრავლესობა 

დაბალანსებული იყო, მათ შორის ადგილობრივი თვითმმართველობის და აჭარის მთავრობის 



18 of 28 
 

შესახებ კრიტიკული მასალები. არ შეიმჩნეოდა რომელიმე პოლიტიკური ძალის მიმართ 

მიკერძოებული დამოკიდებულება.  

ბალანსის დარღვევის გამონაკლის შემთხვევებს შორისაა 29 აგვისტოს ეთერში გასული  

სიუჟეტი ბათუმობის შესახებ,  რომლის მიხედვითაც მერიამ დაიქირავა კომპანია და 

დაახლოებით 180 ათასი ლარი გადაუხადა ბათუმობის აღსანიშნავად ღონისძიებების 

ორგანიზებისთვის. სიუჟეტის მიხედვით ეს კომპანია  ვალდებულებების შეუსრულებლობის 

გამო შავ სიაში იყო შეყვანილი. აგრეთვე ეს კომპანია აქტიურად თანამშრომლობდა “ქართულ 

ოცნებასთან” და მმართველი პარტიის რამდენიმე ღონისძიება ჰქონდა ორგანიზებული. 

სიუჟეტში აუცილებელი იყო ხელისუფლების წარმომადგენლის პასუხი კითხვებზე, როგორ და 

რატომ შეარჩიეს შავ სიაში შეყვანილი კომპანია, რატომ გააფორმეს კონტრაქტი მმართველ 

პარტიასთან დაკავშირებულ კომპანიასთან და ა.შ. სიუჟეტში ასეთი კომენტარი არ ყოფილა და 

არც მისი მოპოვების მცდელობა ჩანდა. აღნიშნულ კითხვებზე პასუხი მასალას უფრო 

სრულყოფილს გახდიდა და მაყურებელიც უფრო მეტ ინფორმაციას მიიღებდა საკითხის 

ირგვლივ. 

17 ივლისს, ეთერში გასულ კადრ სინქრონში მკლავჭიდის ფედერაციის წევრები ვრცლად 

ყვებიან დარღვებეზე მათ ფედერაციაში, ადანაშულებენ სოსო ჯაჭვლიანს და სპორტის 

სამინისტროს თანხების მითვისებასა და სხვა უკანონო ქმედებებში. დაასახელეს სამინისტროს 

კონკრეტული თანამშრომლის ვინაობას, რომელიც, მათი თქმით, უკანონო საქმიანობაში 

მონაწილეობდა. მიუხედავად ამისა, არ იყო სპორტის სამინისტროს წარმომადგენლის 

კომენტარი ამ მძიმე ბრალდებებზე და მისი მოპოვების მცდელობაც არ ჩანდა. მხოლოდ სოსო 

ჯაჭვლიანის კომენტარის ციტირება მოახდინეს ზეპირად.  

 

 

ტელეარხი 25 

 

რაოდენობრივი შედეგები  

ტვ 25-ის მთავარი საინფორმაციო გამოშვების „მაცნეს“ ეთერშიც ყველაზე მეტი დრო 

ადგილობრივ მთავრობას დაეთმო, ყველაზე დადებითად აჭარის მთავრობა წარმოჩინდა, 

მისთვის დათმობილი დროის 16% დადებითი ტონი იყო. ყველაზე მეტი უარყოფითი გაშუქება 

ტვ 25-ის ეთერში ქართულ ოცნებას ჰქონდა, მისთვის დათმობილი დროის 28%. 

 

 

 

 

http://www.myvideo.ge/tv/adjara/2017-08-29/21:11:09


19 of 28 
 

 

 

შინაარსობრივი შედეგები 

ტვ-25 რეგიონის პრობლემების ფართო სპექტრს აშუქებდა, საინფორმაციო გამოშვება 

ფოკუსირებულია ადგილობრივ პრობლემებზე. ხშირად უთმობდა დროს  სხვადასხვა 

მუნიციპალიტეტებში არსებულ ინფრასტრუქტურულ პრობლემებს.  ნაკლებად აქვთ  

ექსკლუზიური, სიღრმისეული მასალები და სიუჟეტებიც უმეტესად  ზედაპირულია. არხი 

უფრო კრიტიკულია ხელისუფლების და მმართველი პარტიის მიმართ და რამდენჯერმე მათ 

საზიანოდ ბალანსის დარღვევის ფაქტიც დაფიქსირდა. მაგალითად: 4 სექტემბერს გავიდა 

სიუჟეტი საარჩევნო კომისიის წევრების შესახებ. ისმის ბრალდებები „ქართული ოცნების“ 

მისამართით,  რამდენიმე რესპონდენტი 5 წუთიანი სიუჟეტის განმავლობაში ამ პარტიის მიერ 

არჩევნების გაყალბებისთვის მზადებაზე საუბრობდა, თუმცა პარტიის არც ერთი 

წარმომადგენლის კომენტარი სიუჟეტში არ იყო. 

 

 

რიონი 

ტელეკომპანია რიონის ეთერში  საინფორმაციო გამოშვება დღის ამბებში  ყველაზე მეტი დრო 

ადგილობრივ ხელისუფლებას დაეთმო, ყველაზე მეტი დადებითი გაშუქება ცენტრალურ 

მთავრობას ჰქონდა (14%), მთავრობასვე ჰქონდა უარყოფითი გაშუქების ყველაზე მაღალი 

მაჩვენებელი - დათმობილი დროის 17%. 



20 of 28 
 

 
 

 
შინაარსობრივი შედეგები 

რიონის საინფორმაციო გამოშვების ყურებისას რჩება შთაბეჭდილება, რომ არხი აშუქებს 

მხოლოდ მიმდინარე ამბებს და არ არის დაინტერესებული რაიმე საკითხის მოძიებით, 

მოკვლევით. საინფორმაციო გამოშვებაში იშვიათადაა   სიღრმისეული მასალები. ნაკლებად 

ისმის ხელისუფლების მიმართ კრიტიკა და კრიტიკის შემთხვევაში წყარო, ძირითადად 

ოპოზიციური პარტიები, განსაკუთრებით კი თავისუფალი საქართველოს წარმომადგენელი, 

გოგი წულაიაა.  

რიონის საინფორმაციო გამოშვებაში რომელიმე პოლიტიკური ძალის მიმართ მიკერძოება არ 

გამოკვეთილა. ამბები ძირითადად დაბალანსებულადაა გადმოცემული, თუმცა, 

მიკერძოებულად გაშუქდა ქართული ოცნების შესახებ შემდეგი ინფორმაცია: 18 სექტემბრის 

რიონის საინფორმაციო გამოშვებაში საუბარი იყო ქუთაისის საკრებულოს წევრზე ქართული 

ოცნებიდან, ნიკოლოზ ლატარიაზე. ჟურნალისტის თქმით, საკრებულო გამოეხმაურა ლატარიას 

ქონებრივ დეკლარაციასა და სახელფასო დანამატებზე ბოლო დროს გავრცელებულ 

ინფორმაციას. სიუჟეტში წარმოადგენილი იყო მხოლოდ ერთი მხარე - ქართული ოცნების 

წევრები-საკრებულოს თავმჯდომარე და საკრებულოს დეპუტატი, რომლებმაც ისაუბრეს არა 

ლატარიას მიმართ წაყენებული ბრალდების საფუძვლიანობაზე, არამედ გააჟღერეს 

პოზიტიური ინფორმაცია მასზე, აღნიშნეს, რომ ის ეწევა ქველმოქმედებას.  სიუჟეტში 

ჟურნალისტმაც არ მიაწოდა საზოგადოებას ინფორმაცია, თუ რა ბრალდებები იყო ნიკოლოზ 

ლატარიას მიმართ წაყენებული, რა იგულისხმებოდა სიუჟეტში ნახსენებ „გავცელებულ 

ინფორმაციაში.“ სიუჟეტში დარღვეულია ბალანსი და ჩანს მიკერძოებულად პოზიტიური 

დამოკიდებულება მმართველი პარტიის მიმართ.  

  



21 of 28 
 

გურჯაანი 

ტელეკომპანია გურჯაანის ეთერში  მონიტორები საინფორაციო გამოშვება „დღეს“ 

აკვირდებოდნენ. ამ გადაცმაში ყველაზე მეტი დრო ცენტრალურ მთავრობას დაეთმო, ყველაზე 

დადებითად პრემიერ - მინისტრი გაშუქდა.  მისთვის დათმობილი დროის 33% პოზიტიური 

ტონი იყო. ყველაზე უარყოფითად -  ადგილობრივი მთავრობა, მისთვის დათმობილი დროის 

19% ნეგატიურ ტონში იყო წარმოჩენილი. 

  

 
 

 

 
შინაარსობრივი შედეგები 

გურჯაანის ტელევიზიის საინფორმაციო გამოშვება „დღეს“  მეტ-ნაკლებად აშუქებს რეგიონში 

მიმდინარე ამბებს და მოვლენებს. სიუჟეტებს ხშირად აკლია ფაქტები, სტატისტიკური 

მონაცემები და ექსპერტთა შეფასებები. არ ხდება პრობლემების და მოვლენების სიღრმისეული 

შეფასება. სიუჟეტების ქრონომეტრაჟი ხშირად აღემატება 3-4 წუთს და გაწელილია.  

საინფორმაციო გამოშვებაში არის რუბრიკა „რეგიონს გარეთ მიმდინარე მოვლენები.“ ამ 

რუბრიკაში წარმოდგენილი მასალები ხშირად არის სხვადასხვა სამინისტროების მიერ მათ 

ოფიციალურ ვებგვერდებზე სიახლეების სექციაში გამოქვეყნებული ამბები (როგორც ვიდეო 

კადრები, ისე ტექსტები). ყველაზე ხშირად გვხვდება შინაგან საქმეთა და თავდაცვის 

სამინისტროების მიერ გავრცელებული მასალები. წამყვანი თითქმის არასოდეს უთითებს, რომ 

ეყრდნობა სამინისტროს მიერ გავრცელებულ მასალას. მიუხედავად იმისა, რომ ვიდეო 

კადრებზე ჩანს ოფიციალური წყაროს აღმნიშვნელი ტიტრი (www.mod.gov.ge ან www.police.ge), 

http://www.mod.gov.ge/
http://www.police.ge/


22 of 28 
 

მაყურებლის ნაწილს შესაძლოა, დარჩეს შთაბეჭდილება, რომ ის უშუალოდ საინფორმაციო 

გადაცემის ჟურნალისტების მიერ მომზადებულ მასალას უყურებს. ამიტომ მნიშვნელოვანია, 

არხმა უფრო მკვეთრად გამოხატოს, რომ ეს სარედაქციო მასალა არ არის. ცალკე საკითხია 

რამდენად აუცილებელი და მნიშვნელოვანია ასეთი მასალების ხშირად გამოყენება. 

სამონიტორინგო პერიოდში დაფიქსირდა ეთიკური პრინციპების დარღვევის რამდენიმე 

ფაქტი, მათ შორის  29 სექტემბერს რუბრიკაში „რეგიონს გარეთ ამბები“ გაშუქდა სიუჟეტი 

„ხმაური თბილისის საკრებულოში.“ ინფორმაცია ძალიან ზედაპირულად იყო გადმოცემული. 

ითქვა, რომ თბილისში ორი ნაკვეთის - ბოტანიკურ ბაღსა  და პუშკინის სკვერში, კერძო 

პირისთვის გადაცემას ხმაური მოყვა. ჟურნალისტმა თავი აარიდა კერძო პირის ვინაობის, 

ბიძინა ივანიშვილის ხსენებას და მის მიმართ ნეგატიური კონტექსტის კომენტარების გაშვებას, 

რაც ბიძინა ივანიშვილის მიმართ მიკერძოვებული პოზიტიური განწყობის მაჩვენებელია. 

 

 

თრიალეთი 

 

რაოდენობრივი შედეგები 

თრიალეთის მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში  ყველაზე   ხანგრძლივად ადგილობრივი 

მთავრობა გაშუქდა. დადებითი ტონით ცენტრალური მთავრობა ლიდერობდა (4%), ყველაზე 

მეტი უარყოფითი გაშუქება ადგილობრივ მთავრობას ჰქონდა (32%) 

 



23 of 28 
 

 
 

 
შინაარსობრივი შედეგები 

თრიალეთი გამოირჩეოდა ხელისუფლების მიმართ კრიტიკული სიუჟეტების სიმრავლით, 

თუმცა სიუჟეტებს ზოგჯერ აკლდა მასში მოყვანილი ფაქტების მტკიცებულებები 

(დოკუმენტები, სტატისტიკური მონაცემები და ა.შ) ამ ეთერში ხშირად ჩანს ადგილობრივი 

მცხოვრებლების პოზიცია, რომლებიც საკუთარ პრობლემებზე საუბრობენ. პოზიტიურია, რომ 

თემის არჩევისას და გაშუქებისას ჟურნალისტები ცდილობენ ადგილობრივი მთავრობის 

მაკონტროლებელი რგოლის ფუნქციის შესრულებას. დადებითი ტენდეციაა ის, რომ ერთხელ 

გაშუქებულ პრობლემას მოგვიანებით ისევ უბრუნდებიან და ამოწმებენ, მოგვარდა თუ არა. 

პრობლემაა ხელისუფლების საწინააღმდეგოდ ბალანსის დარღვევის ფაქტები, რაც 

რამდენჯერმე დაფიქსირდა. მაგალითად, 13 სექტემბერის სიუჟეტი იყო გაუქმებულ 

თვითმმართველ ქალაქებზე. მასალაში უარყოფითად წარმოჩინდა ქართული ოცნება, 

რამდენიმე ოპოზიციური პარტიის წარმომადგენელი აცხადებდა, რომ ოცნების ქმედებების 

გამო ბევრი ადამიანი სამსახურს დაკარგავს. არ იყო “ქართული ოცნების” ანდა ადგილობრივი 

ხელისუფლების წარმომადგენლის კომენტარი და არც მისი მოპოვების მცდელობა ჩანდა. 

 

ქვემო ქართლი 

რაოდენობრივი შედეგები 

ტელეკომპანია ქვემო ქართლის მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში „ქრონიკა “ ყველაზე მეტი 

დრო ადგილობრივ მთავრობას დაეთმო. ყველაზე დადებითად ევროპული საქართველო 

http://www.trialeti.ge/?menuid=2&lang=1&id=8484


24 of 28 
 

გაშუქდა, მისთვის დათმობილი დროის 14% დადებითი იყო. უარყოფითი გაშუქების ყველაზე 

დიდი მაჩვენებელი  ქართულ  ოცნებას ჰქონდა, დათმობილი დროის 17%. 

 

 
 
 

შინაარსობრივი შედეგები 

ქვემო ქართლის საინფორმაციო გამოშვება ძირითადად ადგილობრივ თემებს ფარავს, 

ნაკლებად ეხებიან ცენტრალურ ამბებს.  ხშირად აქვთ ტექნიკური პრობლემები.  სიუჟეტები 

უმრავლესად დაბალანსებულია, თუმცა დაფიქსირდა ბალანსის დარღვევის რამდენიმე 

შემთხვევა.  მიკერძოებულად დადებითად გაშუქდა გარდაბნის გამგებელი გოჩა ჯამარაული.  

22 აგვისტოს გარდაბანში გაიმართა აქცია, რომელიც მიმართული იყო ქართული ოცნების 

მერობის სავარაუდო კანდიდატის რამაზ ბუდაღაშვილის წინააღმდეგ. თუმცა მთელი სიუჟეტი 

იყო აქციის მონაწილეების მხრიდან მოქმედი გამგებლის გოჩა ჯამარაულის ქება. ერთ-ერთ 

სინქრონში ამბობდნენ, რომ ჯამარაული მათ ღმერთმა გამოუგზავნა. არ იყო, კრიტიკის 

ობიექტის, ბუდაღაშვილის კომენტარი და არც კომენტარის მოპოვების მცდელობა ჩანდა. 

გაუგებარია რას ემსახურებოდა  ჯამარაულის ასეთი ქება-დიდების ეთერში გაშვება. 

აღსანიშნავია, რომ 22 სექტემბერს გავიდა სარეკლამო შინაარსის შემცველი სიუჟეტი, სადაც 

ერთ-ერთი ტექნიკის მაღაზიის პროდუქციის ღია რეკლამირება იყო. მაყურებელს არც წამყვანმა, 

არც ჟურნალისტმა არ მიაწოდა ინფორმაცია, რომ სიუჟეტი სარეკლამო ხასიათის იყო, რაც 

მიუღებელია.  მთელი სიუჟეტის განმავლობაში მაღაზიის ლოგოს და პროდუქციის 

რეკლამირება ხდებოდა. „მაუწყებლობის შესახებ“ კანონით დაუშვებელია საინფორმაციო 

გადაცემაში სარეკლამო მასალის გაშვება. 

https://www.youtube.com/watch?v=WYTZEcOcCq0


25 of 28 
 

მე-9 არხი 

რაოდენობრივი შედეგები 

მე-9 არხის მთავარმა საინფორმაციო გამოშვებამ „ექომ“ ყველაზე მეტი დრო ადგილობრივ 

ხელისუფლებას დაუთმო. დადებითი ტონით 19%-თ “ევროპული საქართველო” ლიდერობდა. 

უარყოფითი გაშუქების ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი  კი “ქართულ ოცნებას ჰქონდა (31%). 

 

 
 
 

შინაარსობრივი შედეგები 

საინფორმაციო გამოშვება „ექო“ სრულყოფილად ვერ აშუქებს  რეგიონში მიმდინარე ამბებს და 

მოვლენებს. გადაცემაში გადის 3-4 ადგილობრივი ამბავი. აქედან ერთი ხშირად ტელეკომპანია 

„ბორჯომის“ მიერ მომზადებული სიუჟეტია. „მეცხრე არხი“ საინფორმაციო გადაცემაში ხშირად 

იყენებს  „მედიის განვითარების ფონდის“ პროექტის - „მითების დეტექტორის“ ფარგლებში 

მომზადებულ სიუჟეტებსაც. 

„ექო“ ძირითადად დაკავებულია პოლიტიკური პარტიების  დღის წესრიგის აღწერით. არ ხდება 

საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი თემების მოძიება და მათი სიღრმისეული გაშუქება. 

ნაკლები დრო ეთმობა ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების თემასაც. რიგ 

შემთხვევებში რესპონდენტებს არ აქვთ ტიტრები და მათ არც წარადგენენ, რაც შეუძლებელს 

ხდის პირის იდენტიფიცირებას.  უმრავლეს შემთხვევაში ამბები დაბალანსებულადაა 

გადმოცემული, თუმცა იყო  პრობლემებიც.  6 სექტემბერს ახალციხის მეცხრე არხის პირველივე 

http://tv9news.ge/ka/gadacemebi/sainformacio-gamoshveba/article/8423-6seqtembrissainformaciogamoshveba


26 of 28 
 

სიუჟეტი იმ საარჩევნო დაპირებებს დაეთმო, რომლებიც არ შესრულდა. მასალაში საუბარი იყო 

თვითმმართველობის არჩევნების დროს გაცემულ დაპირებებზე და მოქმედი ადგილობრივი 

ხელისუფლება ნეგატიური კონტექსტით იყო წარმოდგენილი. გასცემდნენ დაპირებას და არ 

შეასრულეს - ასეთი იყო სიუჟეტის მთავარი ხაზი. იმის მიუხედავად, რომ პრეტენზიები ისმოდა 

მოქმედი ადგილობრივი ხელისუფლების მიმართ, სიუჟეტში მათი მოსაზრებები არ იყო 

წარმოდგენილი; არც ის ჩანდა, იყო თუ არა მათთან დაკავშირების მცდელობა. არც არჩევნებში 

მონაწილე კანდიდატების პოზიციები იყო სიუჟეტში, არადა, ზოგადად, ყველა კანდიდატი 

სიუჟეტში, როგორც ცრუ დაპირებების გამცემნი, ნეგატიურად იყვნენ წარმოჩენილნი. 

 

ოდიში 

რაოდენობრივი შედეგები 

ოდიშის საინფორმაციო გამოშვება „დრო“ ყველაზე ხშირად ადგილობრივ ხელისუფლებას 

აშუქებდა, ყველაზე დადებითად დამოუკიდებელი კანდიდატები წარმოჩინდნენ, (თუმცა მათ 

ჯამში მცირე დრო წუთნახევარი დაეთმოთ)  ყველაზე უარყოფითად კი ქართული ოცნება, 

მისთვის დათმობილი დროის 41%-ით. 

 

 
 

 

 

 



27 of 28 
 

შინაარსობრივი შედეგები 

„დრო“ ძირითადად დაკავებულია პოლიტიკური პარტიების  დღის აქტივობების და სხვადასხვა 

არასამთავრობო ორგანიზაციების მიერ ჩატარებული შეხვედრების გაშუქებით. 

საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი თემებს  არ აშუქებენ სიღრმისეულად. ნაკლები დრო 

ეთმობა ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნების სიღრმისეულად გაშუქებასაც. 

საინფორმაციო გამოშვება გადის  ზოგჯერ ყოველდღე, ზოგჯერ 4 დღეში ერთხელ. მისი  

ხანგრძლივობა საშუალოდ 3-4 წუთია. ხშირად საინფორმაციო  გამოშვებაში მხოლოდ 1 

სიუჟეტია. ეთერი  უმეტესად შევსებულია კადრ-სინქრონით.  ხშირად ასახავენ მოსახლეობაში 

არსებულ  სოციალურ პრობლემებს, თუმცა ამას აღწერენ მხოლოდ ზედაპირულად.  

დაფიქსირდა ბალანსის დარღვევის შემთხვევებიც, როცა რესპონდენტები აკრიტიკებდნენ 

ხელისუფლებას და არ იყო ხელისუფლებისგან შესაბამისი მოპასუხის  კომენტარი.  

სამონიტორინგო პერიოდში ორჯერ დაფიქსირდა სარეკლამო შინაარსის სიუჟეტის 

საინფორმაციოში გაშვება, კერძოდ: 27 აგვისტოს ოდიშის მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში 

გავიდა სიუჟეტი, რომელშიც საუბარი იყო, რომ ზუგდიდში ერთ-ერთმა რეპროდუქციული 

პროფილით მომუშავე კლინიკამ უფასო გამოკვლევები ჩაატარა. სიუჟეტში ჟურნალისტის 

ტექსტები უმეტესად კლინიკის ქებას ეძღვნებოდა. ჟურნალისტი ამბობდა, რომ კლინიკა 

აღჭურვილია ულტრათანამედროვე ტექნიკით და ამერიკული ხარისხით მკურნალობს 

პაციენტებს. ექიმები საკუთარ კომენტარებში რეკლამას უწევდნენ კლინიკას.  თითქმის 4 

წუთიანი სიუჟეტის განმავლობაში უამრავჯერ იყო ნაჩვენები კლინიკის დასახელება, მთელი 

სიუჟეტის განმავლობაში კადრის ქვედა მარჯვენა კუთხეში განთავსებული იყო კლინიკის 

დასახელება და საკონტაქტო ტელეფონი, რაც ტოვებს შთაბეჭდილებას, რომ სიუჟეტი იყო 

სარეკლამო. თუმცა ამის შესახებ არანაირი ინფორმაცია ჟურნალისტს და რედაქციას 

მაყურებლისთვის არ მიუწოდებია. აღნიშნული სიუჟეტი იგივე სახით ოდიშის 29 აგვისტოს 

მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაშიც განმეორდა. მაუწყებლობის შესახებ კანონი ცალსახად 

კრძალავს საინფორმაციო გამოშვებაში სარეკლამო სიუჟეტის გაშვებას.  

 

 

ტვ გურია 

 

რაოდენობრივი შედეგები 

 

ტელეკომპანია გურიას ეთერში ყველაზე მეტი დრო ქართულ ოცნებას დაეთმო, ყველაზე 

დადებითად რესპუბლიკური პარტია გაშუქდა, მისთვის დათმობილი დროის 57% დადებითი 

https://www.youtube.com/watch?v=FXsLAO2c2Ro&t=10s


28 of 28 
 

იყო. (თუმცა ამ პარტიას ჯამში მცირე დრო 1 წთ 35 წმ  დაეთმო), ყველაზე უარყოფითად კი 

ადგილობრივი ხელისუფლება დათმობილი დროის 3%-ით.  

 

 
 
 

შინაარსობრივი შედეგები 

სამონიტორინგო პერიოდში გურიის ეთერში მწირი საინფორმაციო გამოშვება გადიოდა, 

ძირითადად ადგილობრივი სიახლეები და რეგიონში ცენტრალური ხელისუფლების 

წარმომადგენლების ვიზიტები შუქდებოდა. ხშირი იყო ტექნიკური პრობლემები.  

ამბების გადმოცემა უმეტესწილად მიუკერძოებლად ხდებოდა.  სამონიტორინგო პერიოდში 

ტელეკომპანია გურიას მთავარ საინფორმაციო გამოშვებაში ფაქტობრივად არ გასულა 

სიღრმისეული მასალა, რომელიც მაყურებელს რიგ საკითხებზე ამომწურავ ინფორმაციას 

მიაწვდიდა.  

არხი ძირითადად ხელისუფლების წევრებს ან მმართველი პარტიის კანდიდატებს აშუქებს, ამას 

ადასტურებს რაოდენობრივ შედეგებში აღნიშნული სუბიექტების მაღალი დადებითი ტონი. 

ხელისუფლების დადებითად გაშუქების მაგალითია 25 სექტემბრის სიუჟეტი, რომელიც 

ოზურგეთელი „არწივებისა“ და ბოლნისის „ყოჩების“ რაგბის თამაშს დაეთმო. მასალაში 

ჩაწერილია ქართული ოცნების ოზურგეთის მერობის კანდიდატი, ბეგლარ სიორიძე, რომელიც 

მერად არჩევის შემთხვევაში თავის გეგმებზე საუბრობს. ის დადებითადაა წარმოჩენილი. 

გაუგებარია, რატომ გახდა აუცილებელი რაგბის შესახებ მასალაში მსგავსი კომენტარის გაშვება 

მაშინ, როცა სხვა პარტიის წარმომადგენლებს იმავე თემაზე არ დაეთმოთ დრო. 


